سرخط خبرها

ضرورت پرداختن بیشتر به موضوع گفتمان‌سازی بیانات رهبر معظم انقلاب | ایران مهد تمدن بشری است

  • کد خبر: ۱۱۸۱۸۵
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
ضرورت پرداختن بیشتر به موضوع گفتمان‌سازی بیانات رهبر معظم انقلاب | ایران مهد تمدن بشری است
رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج کشور گفت: در عرصه گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب ضعیف عمل کرده‌ایم و ضرورت دارد بیشتر به آن پرداخته شود.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام ابومحمد مرتضوی در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در محل هتل جم مشهد برگزار شد، با اشاره به کارکرد‌های این همایش اظهار کرد: همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که به‌میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود، ترکیبی از حضور و ویدئوکنفرانس در قالب سخنرانی و پنل‌های تخصصی خواهد بود.

رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج کشور در ادامه سخنان خود گفت: موضوع انتقال دانش و فناوری هرچند اخیرا مورد توجه قرار گرفته، ولی واقعیت این است که سابقه تاریخی آن به شکل‌گیری جامعه بشری برمی‌گردد.

وی به اقدامات بشر برای تکامل زندگی خود در اجتماع اشاره کرد و افزود: وقتی که انسان‌ها زندگی اجتماعی را برای خود برگزیدند، تلاش کردند برای رفع مشکلات خود راهی را پیدا کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به پیشینه تاریخی ایرانیان در تمدن دنیا، خاطرنشان کرد: قوم ایلامی‌ها که در جنوب کشورمان زندگی می‌کردند، به اعتقاد باستان‌شناسان، نقطه آغاز تمدن بشری بودند. در این راستا ابداعات فراوانی داشتند که سرانجام به یک تمدن منجر شد و به بابل، آشور، روم، یونان و... کشیده شد.

رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج کشور به پیشرفت‌های امروز کشورمان در عرصه‌های گوناگون پرداخت و گفت: با تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مسئله مردم‌سالاری دینی و انقلاب فرهنگی در رأس قرار گرفت. همچنین مقام معظم رهبری جنبش نرم‌افزاری، بومی‌سازی و بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند.

وی تأکید کرد: امروز در عرصه توانمندی کشور این نکات به وضوح قابل مشاهده است، اما در عرصه گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب ضعیف عمل کرده‌ایم و ضرورت دارد بیشتر به آن پرداخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->